PHP Nuke Nederland

•   Home  •  Downloads  •  Your Account  •  Forums  •
PHP-Nuke Nederland: Forums

PHP-Nuke Nederland :: View topic - phpnuke includen in phpbb
 Forum FAQ  •   Search   •  Memberlist  •  Usergroups   •  Register   •    •  Profile  •  Log in to check your private messages  •  Log in

Post new topicReply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
Author Message
brononi
Gevorderd
Gevorderd

PostPosted: Thu 12 Oct 2006 4:30 Reply with quoteBack to top

Hey,

Ik ben op zoek om een bestaand forum (phpbb2.0.21) te integreren in phpnuke7.6. De gebruikers van phpnuke zijn namelijk enkel maar bedoelt voor leden van onze vereniging, en gebruikers van het forum is voor iedereen...

En daarom had ik het idee om het forum volledig afgezonderd te houden. Maar ik had toch graag de menustructuur van phpnuke op de linkerkant van het forum gezien. Dit om duidelijk te maken waarbij het forum hoort.

Is dit mogelijk, of is het af te raden?
Ik ben al wat aan het spelen geweest met iframe, maar de verhoudingen kloppen niet echt, en na inloggen springt het uit het frame. Embarassed
View user's profileSend private message
hansdevr
Gevorderd
Gevorderd

PostPosted: Thu 12 Oct 2006 18:53 Reply with quoteBack to top

Misschien kan dit je verder helpen?
http://www.karakas-online.de/forum/viewtopic.php?t=419

Administrator
Administrator

PostPosted: Thu 12 Oct 2006 19:23 Reply with quoteBack to top

Bedankt Hans, maar brononi wil juist omgekeerd. En ook nog gebruik blijven maken van de tabellen voor phpbb.

Ik heb er al over zitten brainstormen, en heb misschien wel een idee.

BL

View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
brononi
Gevorderd
Gevorderd

PostPosted: Mon 16 Oct 2006 19:24 Reply with quoteBack to top

BlueLion wrote:
Ik heb er al over zitten brainstormen, en heb misschien wel een idee.

Ik heb veel ideëen, maar weinige kennis om ze uit te voeren... Wink

Ik dacht om ergens in phpbb de header te includen, maar zou niet weten hoe en waar... Embarassed

Alvast bedankt om hier eens over te willen nadenken!!!
BlueLion
Administrator
Administrator

PostPosted: Fri 20 Oct 2006 4:11 Reply with quoteBack to top

Wat wordt het domein pad voor de website en het forum?
Zoiets:
Website: http://www.JOUW-WEBSITE.nl
Forum: http://www.JOUW-WEBSITE.nl/forum
of http://forum.JOUW-WEBSITE.nl

BL

View user's profileSend private messageSend e-mailVisit poster's website
brononi
Gevorderd
Gevorderd

PostPosted: Fri 20 Oct 2006 16:01 Reply with quoteBack to top

BlueLion wrote:
Wat wordt het domein pad voor de website en het forum?

Staat op dezelde server:

Website: http://www.mag.be/dutch/
Forum: http://www.mag.be/forum/

Arrow http://www.mag.be/index.html is een forwarder naar http://www.mag.be/dutch/index.php. Historisch gegroeid Embarassed
Arrow Ik heb ook subdomein naar het forum (dus http://forum.mag.be werkt ook)
carlien
Beginner
Beginner

PostPosted: Tue 09 Jan 2007 0:30 Reply with quoteBack to top

Hallo

Ik heb een vraagje is hier nog iets uit gekomen want ik denk dat namelijk dat ik het zelfde wil.

ik heb een nuke site en een forum apart en ik wil mijn leden lijst van mijn nuke site gekopelt hebben aan mijn forum van php 3.0

is dat mogelijk en hoe ?
brononi
Gevorderd
Gevorderd

PostPosted: Tue 09 Jan 2007 1:46 Reply with quoteBack to top

Hey,

Momenteel nog niet. Embarassed
Ik zou eigenlijk er ook eens verder op moeten zoeken, want vind het nu wat jammer dat m'n bezoeker direct linken naar het forum en daardoor de website niet direct bezoeken...
carlien
Beginner
Beginner

PostPosted: Wed 10 Jan 2007 4:04 Reply with quoteBack to top

iemand die een oplossing heeft
zeromechanic
Administrator
Administrator

PostPosted: Wed 10 Jan 2007 7:14 Reply with quoteBack to top

carlien wrote:
Hallo

ik heb een nuke site en een forum apart en ik wil mijn leden lijst van mijn nuke site gekopelt hebben aan mijn forum van php 3.0

Wat bedoel je met php 3.0

is dit phpBB versie 3.0 ??
Deze is nog in beta stadium, dus nog geen officiele stabiele release.

Indien je phpbb3.0 bedoelt, kunnen we je helaas (nog) niet mee helpen.
Er is nl nog geen phpnuke versie van dit nieuwe forum.

Wat wil je precies.
Wil je je forum behouden en phpnuke apart ?

Of wil je van beide 1 maken.

Beginner
Beginner

PostPosted: Wed 10 Jan 2007 7:34 Reply with quoteBack to top

zeromechanic wrote:
carlien wrote:
Hallo

Wat bedoel je met php 3.0

is dit phpBB versie 3.0 ??
Deze is nog in beta stadium, dus nog geen officiele stabiele release.

Indien je phpbb3.0 bedoelt, kunnen we je helaas (nog) niet mee helpen.
Er is nl nog geen phpnuke versie van dit nieuwe forum.

Wat wil je precies.
Wil je je forum behouden en phpnuke apart ?

Of wil je van beide 1 maken.

nou wat ik wil is het volgende zoals de eerste persoon aangaf op deze topic is dat ik een phpnuke site heb, en ik wil een forum van phpbb ik weet dat er 1 inzit van nuke zelf maar ik kan daar niet mee over weg met de mods ect......... de mods van phpbb2 kan ik wel mee over weg

en ja klopt phpbb3 zit nog in de realease daar ben ik van op de hoogte ik heb hem enkelt als test maar dacht dat het envoudig zou zijn om die 2 datebase aan elkaar te kopelen en of het nu met phpbb2 of phpbb3 moet maakt me niet veel uit
welrob
Helper
Helper

PostPosted: Wed 10 Jan 2007 8:54 Reply with quoteBack to top

carlien wrote:

nou wat ik wil is het volgende zoals de eerste persoon aangaf op deze topic is dat ik een phpnuke site heb, en ik wil een forum van phpbb ik weet dat er 1 inzit van nuke zelf maar ik kan daar niet mee over weg met de mods ect......... de mods van phpbb2 kan ik wel mee over weg

en ja klopt phpbb3 zit nog in de realease daar ben ik van op de hoogte ik heb hem enkelt als test maar dacht dat het envoudig zou zijn om die 2 datebase aan elkaar te kopelen en of het nu met phpbb2 of phpbb3 moet maakt me niet veel uit

Je zegt dat je niet overweg kunt met het forum dat std in nuke zit, maar das ook gewoon een phpbb forum, zelfs merendeel van de std phpbb mods kan ik gewoon gebruiken, het enige waar je dan even op moet letten is dat de files op een andere plaats staan.

Het probleem zit hem denk ik hier in, je kunt heel makkelijk van die 2 db 1 maken ze kijken toch alle 2 naar hun eigen tabellen, maar als je de user db van de 1 naar de user tabellen van de ander laat lezen dan zal dit ook nog wel lukken, waar ik alleen bang voor ben dat als dat allemaal gelukt is en 1 van de 2 krijgt een update je dan wel eens een probleem kunt gaan krijgen waardoor 1 van de 2 of Nuke of je phpbb forum zijn gegevens krom uit de db krijgt.

Ik denk dat het beter is om Nuke zoals het is te handhaven en je forum over te zetten naar het std nuke phpbb forum echt een heel groot verschil is er niet en je weet zeker dat het goed zit en blijft zitten, en persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken dat er iets met mn gebruikers tabellen nog de tekst tabelen van mn forum zouden gebeuren, nee dan ga ik liever voor zekerheid voor mn gebruikers en voor me zelf.

Elite Support
Elite Support

PostPosted: Wed 10 Jan 2007 11:05 Reply with quoteBack to top

Phpnuke en phpbb hebben andere user tabellen, andere namen b.v., het zal moeilijk worden om deze twee van de zelfde user tabellen gebruik te laten maken (zover ik mij kan herineren, maar ik kan het mis hebben).
brononi
Gevorderd
Gevorderd

PostPosted: Thu 11 Jan 2007 2:07 Reply with quoteBack to top

Hetgeen ik eigenlijk wil proberen is om een soort template te koppelen aan een phpbb forum dewelk me toelaat om de look-n-feel van de phpnuke site te integreren.
Dus dat je wat dezelfde opbouw behoudt van de site. Zo denk ik aan links het menu, boven, onder de afgeronde hoeken...

Het forum dat in phpnuke zit is geen optie voor mij daar de usertabellen en zo niet gekoppeld mogen worden aan de tabellen van phpnuke.
Of is er misschien een mogelijkheid om een 2de forum te integreren, en hier dan m'n huidig forum te importeren?
welrob
Helper
Helper

PostPosted: Thu 11 Jan 2007 10:25 Reply with quoteBack to top

Ik snap er helemaal niks meer van Brononi & Carlien.

Jullie zeggen dat het forum van nuke niet het zelfde is als dat van phpbb en dat het anders zou werken, maar het zijn de zelfde forum's alleen heeft die van nuke een hoop extra heel veel extra.

Nu zegt Brononi dat hij zijn forum er uit wil laten zien als nuke kwa opbouw en zijn tabellen niet gekoppeld mogen worden aan nuke, maar je wilt wel een 2e forum importeren ??????

Wat volgens mij een optie is Brononi, is dat je je huidige forum 1 op 1 overzet naar het nuke forum, dat scheeld een hoop nadenken. (daar zijn converters voor)
Wil je dat niet maak dan gewoon een html site en laat je forum daarin in een frame dan ben je ook klaar, als je toch geen gebruik wil maken van de opties van nuke.

Maar geloof me kerel, je mist echt heel veel zonder nuke want echt alles kan en als het er niet is dan is er altijd wel iemand anders die het ook zoekt en kan je het zelf maken van weer 2 of 3 andere mods echt het is zo leuk om mee te spelen.

Donaties   Adverteren 
Wilt u het forum steunen, dan kunt u nu eenvoudig doneren met PayPal.
Post new topicReply to topic
View previous topic Log in to check your private messages View next topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum