Deze vraag komt op het internet regelmatig voor, maar de gebruikersnaam JackFromWales4u2 nog veel vaker.
Check hier Google voor het aantal zoekresultaten die je krijgt met deze naam.
Deze Jack registreert zich op zoveel mogelijk PHP-Nuke sites (en mogelijk op alle PHP gebaseerde websites).
Veel schade richt deze Jack, voor zover bekend, niet aan maar hij geeft commentaar op Nieuws artikelen zoals:
- Really? Every day we get known something new.
- Rulezzz.
- I'm waiting for this a long time.
- This is for me.
- I'm hearing this for the first time.
- I can't believe this.
Soms lachwekkend, want deze commentaren kunnen soms absoluut niet van toepassing zijn op het artikel.
Jack is niets meer of minder dan een bot (voor zover bekend) die een script uitvoert waarmee deze zich kan registeren en commentaar
kan geven op nieuws artikelen. Dit alles met de bedoeling om de website www.wolist.com onder de aandacht te brengen.
Meer details:
Gebruikersnaam: <blank> of JackFromWales4u2
E-mail adres: jacked4u@mail.ru
Browser: MSIE 5.01
IP-adres: 66.219.97.51 of 66.219.97.161
Country: United States
ISP/Host: floridadom.com
Wolist.com:
De Wolist.com contactpersoon heeft een email adres dat eindigt met @wocatalog.com floridadom.com is onderdeel van russianflorida.com Russianflorida.com is "Powered by WOCatalog Pro" met een link naar wocatalog.com
De floridadom.com domein servers ondersteunen Wolist.com en russianflorida.com
DomainsByProxy is de registrant voor Floridadom.com, Wocatalog.com en russianflorida.com (bron: Ravenphpscripts)
Advies: (uit voorzorg)
Vanaf PHP-Nuke versie 7.3 is standaard de IP-ban geïntegreerd. Administrators die deze gebruiker nog niet hebben
aangetroffen in hun ledenlijst, kunnen de volgende IP's bannen: 66.219.97.51 en 66.219.97.161
Adminstrators die al wel een gebruiker op hun site hebben kunnen deze Jack uit hun ledenlijst verwijderen en
vervolgens de IP's bannen.
Nogmaals: vooralsnog is er niet bekend of deze JackFromWales4u2 grotere schade aan PHP-Nuke sites brengt.
BlueLion
Last edited by BlueLion on Sat 25 Sep 2004 9:58; edited 1 time in total
Mozes MOD, gepensioneerd
Posted:
Mon 20 Sep 2004 19:48
Bedankt, hij kwan nog niet voor in me database.
Maar heb de ip's alvast wel geband, als men namelijk nieuws of opmerking plaatst, op de news artikelen, word er een mailtje naar de admin gestuurt, en naar de eventuele plaatsers van commentaar.
Als er dan een dergelijke grapjas, lukraak postjes plaatst, zit ik zo meteen bij alle isp aanbieders in de spambox.
Bert Beginner
Posted:
Wed 22 Sep 2004 4:09
Bij mij was ie ook al op de site, ik heb sentinel erop staan maar ik weet helaas niet of hij voor of na de installatie van sentinel zijn bezoek bracht.
Heb zijn IP gebanned en zijn "commentaar" verwijderd.
Alleen heb ik 1 probleem geconstateerd, als je het commentaar verwijderd staat er nogsteeds dat iemand gereageerd heeft, dit ondanks dat het commentaar is verwijderd.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum